Catisma 16

CATISMA A SAISPREZECEA

PSALMUL 109

1. Zis-a Domnul, Doamnei noastre: “Stai, iubita Mea Maica, de-a drepata Mea, sfintenia si bunatatea ta Imi este placuta Mie. De aceea sa imparatesti cu Mine in veci!”
2. Pe sfantul tau cap sa fie cununa nemuririi, iar stralucirea si lumina ei nu se vor intuneca in veac.
3. O, Maica Luminii, incununeaza-ne, lumineaza-ne din intunericul pacatului cu sfintenia ta si revarsa asupra noastra intelepciunea si lumina invataturii lui Hristos!

PSALMUL 110
1. Marturisi-ma-voi tie, Doamna Fecioara, cu toata inima mea si te voi proslavi cu gura mea.
2. Pomenirea minunilor tale ai facut-o sa fie in fiecare neam si milele tale intru adevar si drepatate.
3. Parintele Ceresc ne-a trimis Legamantul Sau de pace vesnica, prin Iubitul Sau Fiu si tu, Stapana, ai slujit acestei Sfinte si marete Taine.
4. Cat de fericita este soarta noastra si cat de incantatoare este nadejdea noastra in tine!
5. Slavit si minunat este numele tau in noi. Cei ce-l pastreaza in inima, nu se vor inspaimanta in ceasul mortii!

PSALMUL 111
1. Fericit barbatul care, cu evlavie cinsteste pe pururrea Fecioara Maria!
2. Fericita este inima celui ce o iubeste cu inflacarare.
3. Fericit este sufletul aceluia care se satura de laudele ei.
4. Cu rugaciunile ei va rasari in sufletul lui lumina lui Dumnezeu si Duhul Sfant ii va lumina mintea.
5. Spre pomenire vesnica va fi un asemenea om, de auzul rau nu se va teme inima lui.
6. Va intari Imparateasa cerului intr-insul darul sau si apararea ei va petrece cu el in vecii vecilor.

Slava… Si acum…

PSALMUL 112

1. Laudati, tineri, pe Maica Domnului, laudati, batrani, numele ei cel Sfant!
2. De la rasaritul soarelui pana la apus laudat este numele ei.
3. Chipul ei este bland si smerit.
4. Mila ei se revarsa peste toata faptura si indurarile ei ajung pana la marginile pamantului.
5. Marire tie, Stapana, marirea si lauda crestinilor.

PSALMUL 113
1. In ceasul iesirii sufletului meu din Egiptul lumii acesteia, te rog sa stai langa mine, mangaietoare cereasca!
2. Lumineaza-l cu sfanta-ti fata, ca sa nu-l inspaimante nalucirile diavolilor.
3. Fii pentru el o scara catre Cer si-l apara de infricosata Judecata a lui Hristos, ca el nu are raspuns pe buzele sale.

PSALMUL 114
1. Iubit-am pe Maica Domnului Dumnezeului meu si lumina darului ei m-a luminat.
2. Inconjuratu-m-au bolile aducatoare de moarte si necazurile iadului au tabarat asupra mea.
3. Dar am chemat numele Mariei si s-a mangaiat sufletul meu.
4. Pomenirea ta, Stapana, sa fie in mijlocul inimii mele si lucrarea celui viclean sa nu ma vatame.
5. Intoarce-te, suflete al meu, la lauda ei si vei dobandi o fericita odihna in viata viitoare, cand va veni Dreptul Judecator sa dea fiecaruia dupa faptele lui.

Slava… Si acum…

PSALMUL 115

1. Crezut-am si de aceea am inaltat slava si lauda ta, Imparateasa cerului.
2. Tu esti paharul mantuirii si din amestecarea plina de har, ca dintr-o vistierie cereasca se satura sufletul meu.
3. Cu binecuvantarea Rodului tau rupe legaturile pacatelor mele si da-mi, Stapana, ajutor si putere pana la ultima mea rasuflare.
4. Pazeste intreg si nevatamat legamantul iubirii si al pacii cu Dumnezeu.

PSALMUL 116
1. Laudati-o pe Doamna noastra Fecioara, Nascatoare de Dumnezeu, toate neamurile.
2. Mariti-o toate popoarele, caci s-a intarit mila ei asupra noastra si cu acoperamantul ei vom fi umbriti pururea.
3. Cei ce o cinstesc cu evlavie nu vor pieri si cei ce se roaga ei din adancul sufletului meu nu se vor lipsi de apararea ei de Mama.
4. Dar cei ce nu baga de seama cinstirea ei cea vrednica de sfintenie, vor muri in pacatele lor.

PSALMUL 117
1. Marturisiti-va Domnului, ca este bun, marturisiti-va si iubitei Sale Mame, ca in veac este mila ei asupra noastra.
2. Indurarile ei vor dezradacina pacatul din inima si darul ei va curati constiinta noastra intinata.
3. Sufletul care se caieste, se apropie prin ea de Iisus Hristos, iar cel ce se indeparteaza prin nepocainta, nu va dobandi pacea vesnica cu Dumnezeu.
4. O, Preamilostiva Doamna, ne marturisim tie din toata inima noastra si te inaltam,
5. Ca tu ai fost mantuirea noastra si acum ne auzi pe noi cei care te chemam pe tine cu credinta si cu dragoste.

Slava… Si acum…

DUPA CATISMA A SAISPREZECEA


Sfinte Dumnezeule… Preasfanta Treime… Tatal nostru…

Apoi troparele gl. 8

Veniti, credinciosilor, s-o marim pe Maica Ziditorului tuturor si cu glasuri de cantari sa strigam: Tu, ceea ce esti pricina bucuriei, Fecioara preabuna, mantuieste cu rugaciunile tale pe cei ce te cinstesc, ca tu ai indrazneala de a milui si de a vindeca neputintele noastre.

Slava…

Am cazut in grea slabanogire si zac chinuit de o boala cumplita. Nu mai rabd smoala cumplitei mele deznadajduiri, dar Tu, Mantuitorule, Care cunosti neputinta fiecarui om si Care, ca un Tata pedepsesti pe cei ce cu naravul lor gresesc impotriva Ta, Tu Ma ridica, pentru ca sa Te chem intotdeauna: mari sunt lucrurile tale, Doamne, infricosate sunt cu adevarat minunile tale, caci ii mantuiesti cu adevarat pe cei credinciosi cu rugaciunile celei ce Te-a nascut.

Si acum…

Mi-am intinat, Fecioara, din copilarie, sufletul meu cu cuvinte murdare si cu fapte rele m-am ticalosit si nu stiu: ce sa fac sau unde sa alerg? Ci nu cunosc alta nadejde decat numai la tine. De aceea, eu, nevrednicul tau rob alerg catre tine si ma rog marturisindu-ma tie: gresit-am, roaga-L pe Fiul tau sa-mi daruiasca iertarea pacatelor mele, caci in tine, Preabuna, imi pun nadejdea.

Apoi: Doamne miluieste (de 40 de ori) si rugaciunea aceasta:

Imparateasa mea Preabuna si, nadejdea mea cea Preasfanta, prietena orfanilor si aparatoarea strainilor, ajutatoarea celor saraci si acoperamantul celor loviti de rautati! Vezi-mi necazul, vezi-mi amaraciunea! De peste tot navalesc ispitele asupra mea, iar aparatoare nu am. Dar tu, Stapana, ajuta-ma, caci sunt neputincios. Hraneste-ma, caci sunt strain. Povatuieste-ma, caci sunt ratacit. Vindeca-ma si ma mantuieste, caci nu am alta nadejde. Nu am alt ajutor, nici alta mijlocitoare, nici mangaiere, fara numai pe tine, o, iubitoare de Dumnezeu, Maica tuturor necajitilor si intristatilor, precum si a celor impovarati. Cauta dar la mine pacatosul, care zac in rautati si acopera-ma cu Preasfantul tau Acoperamant, ca sa ma izbavesc de toate rautatile, care m-au inconjurat si voi lauda pururea preacinstitului tau nume. Aliluia!