Catisma 5

CATISMA A CINCEA

PSALMUL 32

1. Bucurati-va, dreptilor, intru Domnul, bucurati-va si intru pururea Fecioara Maria,
2. Cantati-i o cantare noua si Stapanei noastre, cu strigate de bucurie.
3. Beti din dulceata harului ei cel ceresc, caci ea indulceste inimile si gurile inteleptilor.
4. Sa se veseleasca dar, sufletul nostru de Maica Domnului,
5. Caci ea este ca Mama mea cea mai dulce, care ne hraneste in pustietatea lumii acesteia.
6. Si ne va izbavi de moartea sufletelor noastre.

PSALMUL 33
1. Voi binecuvanta pe Sfanta Fecioara Maria in toata vremea, pururea lauda ei nu se va imputina din gura mea.
2. Mariti-o cu mine, toti cei care v-ati hranit cu mierea si cu laptele mangaierilor ei.
3. In nevoi si in necazuri chemati-o pe ea si in durerile voastre veti dobandi ajutor si odihna.
4. Priviti cu bucurie sfantul chip al vietii sale si ravniti la dragostea si smerenia ei, caci blanda si smerita este Presfanta Fecioara!
5. Cuvantul Cel necreat a primit Trup de la ea, prin Sfantul Duh!

Slava… Si acum…

PSALMUL 34

1. Judeca, Doamna pururea Fecioara Stapana, pe cei ce ma necajesc, ridica-te impotriva lor si pazeste nevinovatia mea.
2. Sufletul meu se va veseli de tine si cu rugaciunile tale ma voi bucura.
3. De milele tale sunt pline cerurile si intreg pamantul.
4. Intinse erau peste tot locul cursele iadului, dar tu, Stapana, cu bunatatea ta m-ai aparat in fata lor!
5. Slava tie, ajutatoarea mea!
6. Toate oasele mele graiesc: “Preasfanta Doamna Stapana Fecioara, cine dupa Dumnezeu, este asemenea tie?”

PSALMUL 35
1. Cel faradelege graieste cuvinte de hula impotriva numelui tau, o, Preasfanta Stapana si Imparateasa,
2. Si cauta sa nascoceasca minuni mai presus de fire.
3. Graiurile gurii sale spurcate sunt faradelege si lingusire,
4. Dar noi credem si marturisim, ca tu te-ai infatisat cu trupul in ceruri,
5. Si acuma stai inaintea Altarului lui Dumnezeu.
6. Minunile si milele tale sunt nesfarsite si toti cei ce te cinstesc se vor acoperi cu nadejde sub aripile tale.
7. O, Preasfanta Maica lui Dumnezeu, cu mijlocirea ta, apleaca preasfanta Fata a iubitului tau Fiu si Mantuitorului nostru spre noi.
8. Fa-L, cu rugaciunile tale, milostiv spre noi, pacatosii.
9. Arata-ti mila ta tuturor celor ce te cunosc pe tine.
10. Harul tau s-a revarsat peste tot pamantul.
11. Stapanirea si puterea se afla in bratul tau, tari si intarirea in dreapta ta!
12. Binecuvantata este lauda ta in ceruri,
13. Binecuvantata este marirea ta si pe pamant!

Slava… Si acum…

PSALMUL 36

1. Nu ravni celor ce viclenesc, nici nu pizmui pe cei faradelege, o, tu, cel ce esti cu adevarat cinstitor al Maicii lui Dumnezeu,
2. Caci cei ce fac faradelegea, ca iarba se vor ofili.
3. Nadajduieste la Atotputernica Stapana si Imparateasa cereasca, fa fapte bune si te vei indestula cu bogatiile ei.
4. Caci mai bun este putinul cu darul Maicii Domnului, decat comori multe si pietre scumpe.
5. Nadajduieste spre Domnul, sa ai nadejde si spre iubita Lui Maica si ti se vor indeplini toate cererile cel bune ale inimii tale. 

Slava… Si acum…

DUPA CATISMA A CINCEA

Sfinte Dumnezeule…Preasfanta Treime… Tatal nostru…

Apoi troparele gl. 5

In multe chipuri, Fecioara, pe Hristos L-am amarat, cu gandurile, cu cuvintele si cu faptele si ma tem de infricosata Lui judecata, ci, apucand inainte, izbaveste-ma de cele cumplite, cu rugaciunile tale, Nascatoare de Dumnezeu!

Slava…

Miluieste-ma pe mine, Stapana, cel care mult am gresit si mantuieste-ma cu rugaciune la Cel pe Care L-ai nascut, ca sa slavesc minunile tale cele multe, si nemasurata ta mila.

Si acum…

Stralucind cu slava dumnezeiasca, ceea ce esti Maica Celui ce te-a proslavit, tu singura roaga-L pe Cel Singur slavit, ca sa dobandesc marirea cea de sus.

Apoi: Doamne miluieste (de 40 de ori) si rugaciunea aceasta:

O, Preasfanta Fecioara, Nascatoare de Dumnezeu, preabinecuvantata Maica a lui Dumnezeu Mantuitorului nostru, bucuria celor necajiti, nadejdea celor fara de nadejde si ajutatoarea celor neajutorati. Tu cunosti toti pasii mei cei pacatosi de care vreau eu sa ma curat. Cu inima indurerata alerg catre tine si ma rog cu lacrimi: cauta la neputintele mele si nu ma lasa sa pier in pacatele mele! Tu cunosti goliciunea sufletului meu. Ajuta-ma sa ma imbrac cu vesmantul preaiubitului tau Fiu. Tu cunosti ca sunt sarac, grabeste-te a-mi deschide vistieria darurilor celor pline de har, ca sa pazesc fagaduintele date de mine la sfantul botez. Tu cunosti pe vrajmasii mei, cei trupesti si pe cei sufletesti, izbaveste-ma de acestia! Tu cunosti, Preabuna mea aparatoare, vremea iesirii sufletului din ticalosul meu trup, te rog sa stai atunci cu si mai multa milostivire, pentru ca in sfanta stare de fata a ta, sa iasa sufletul meu linistit si plin de bucurie, ca sa nu tabere asupra lui duhurile rautatii de sub cer, ci, acoperit cu sfantul tau acoperamant cel neapropiat, pentru aceste sfinte daruri, fara vatamare, la inceputul si izvorul sau!

O, Maica iubitoare de fii, arata-mi iubirea ta de Mama si mie, celui ce sunt strain, orfan si sarac, ca tu cu adevarat esti Maica milostivirii si a indurarii. Nu inceta a ma acoperi, mijloceste neincetat pentru mine, pana cand ma vei aduce in camarile ceresti ale Dumnezeiescului tau Fiu, Caruia I se cuvine cinstea, slava si inchinaciunea, dimpreuna cu Tatal si cu Preasfantul Duh, in vecii vecilor. Amin!