Catisma 10

CATISMA A ZECEA

PSALMUL 70

1. Spre tine, Doamna pururea Fecioara, am nadajduit si nu ma voi rusina in veac.
2. Cu mila ta izbaveste-ma si ma scoate din toate rautatile.
3. Pentru pacatele mele sunt foarte inrautatit.
4. Vrajmasii mei au covarsit capul meu! Intaratatu-m-au si m-au ocarat toata ziua.
5. Ia aminte, preamilostiva Doamna, ca ma amarasc! Intinde dreapta ta si ajuta-ma pe mine cel pierdut.
6. Sa nu slabesti rugaciunile tale de Maica Preasfanta!
7. In tine m-am intarit din pantecele maicii mele, tu esti singura mea acoperitoare nemincinoasa.

PSALMUL 71
1. Dumnezeule cel vesnic, viu si adevarat, judecata Ta cea dreapta, da-o Iubitului Tau Fiu, Imparatului imparatilor, ca sa judece pe poporul Tau intru dreptate.
2. Trimite mila Ta asupra noastra, ca prin Iubita Lui Maica, sa vedem in bratele ei pe Fiul lui Dumnezeu, Care este mantuirea si viata noastra cea vesnica.
3. Cerul si pamantul sunt pline de slava ei.
4. O, preamilostiva Stapana, prin tine se indulcesc inimile noastre.
5. Fa ca sa uitam patimile iubitoare de pacat, ale acestei vieti desarte!
6. Atrage-ne cu legaturile bunatatii tale si trezeste in sufletele noastre setea bunatatilor tale celor vesnice.
7. Adapa inimile si gandurile noastre cu dulceata raiului.

PSALMUL 72
1. Cat de bun este Domnul celor drepti cu inima, celor ce iubesc si cinstesc pe Preacurata Lui Maica.
2. Cu rugaciunile ei suntem bineplacuti Domnului.
3. Cu apararea ei se intoarce, de la noi pacatosii, mania lui Dumnezeu.
4. Cu ajutorul ei, ostenelile noastre se binecuvanteaza.
5. Pentru cei ce o iubesc si o cinstesc, ea va sta inainte ca o mijlocitoare, la infricosata Judecata a lui Dumnezeu,
6. Iar cei ce se indeparteaza de ea vor pieri.

PSALMUL 73
1. Preasfanta Doamna, pururea Fecioara, nu ne lepada pe noi, pana in sfarsit, in ziua intristarii noastre.
2. Sa se indrepteze rugaciunea noastra inaintea ta si glasul celor ce suspina, nu-l trece cu vederea.
3. Vrajmasul sufletului si-a incordat arcul impotriva noastra,
4. Dar tu, atotputernica Imparateasa, intinde mainile tale spre trufia lui pana in sfarsit si alunga-l spre locul vesnicei osande.

Slava… Si acum…

PSALMUL 74
1. Marturisi-ma-voi tie, Doamna Fecioara, cu toata inima mea si de lauda ta ma voi veseli.
2. Cantati-I, cei ce traiti pe pamant si lauda ei vestiti-o printre oameni!
3. Inchinati-va ei intru cereasca ei frumusete, slaviti-o in negraita ei bunatate.
4. Pomeniti in vecii vecilor, numele ei.
5. Tineti minte puterile si minunile ei.

PSALMUL 75
1. Cunoscut este in Iudeea Dumnezeu si Numele Lui mare este in Israelul cel Nou dupa Har!
2. Preaslavit si mai dulce decat mierea si fagurul este numele Preabinecuvantatei pururea Fecioarei Maria.
3. Indurarile ei sunt mai placute decat aromatele.
4. Mantuire si viata, mir si slava din feciorescul Rod ni s-au daruit noua fara plata.
5. S-o preaslaveasca cerurile si pamantul, toate fapturile sa-i dea lauda si mila ei s-o inaltati cu multumita!

PSALMUL 76
1. Cu glasul meu catre Preasfanta Fecioara Maria am strigat si a luat aminte cu mila ei
2. Si m-a scos din deznadejdea si necazul meu, cu blandetea sa mi-a inviat duhul.
3. Slabiciunea vointei mele mi-a schimbat-o in buna nadejde.
4. Cu privirea ei de porumbita cereasca a facut sa cante toate cele dinlauntru ale mele.
5. Cu ajutorul ei Domnul m-a scos din ghearele mortii, din mainile vrajmasului si m-a izbavit de cel rau.
6. Iti multumesc Tie, Dumnezeul si Mantuitorul meu si Preaiubitei tale Maici, grabnica mea ajutatoare!

Slava… Si acum…

DUPA CATISMA A ZECEA

Sfinte Dumnezeule… Preasfanta Treime… Tatal nostru…

Apoi troparele gl. 2

Catre acoperamantul tau, o, Preasfanta Doamna, Nascatoare de Dumnezeu, alerg, cerand apararea ta. Nu ma lepada pe mine, Preacurata, ci cu bunatatea ta, primeste-ma pe mine, cel ce te chem. Ca Om L-ai nascut pe Doctorul sufletelor noastre si te rog, vindeca si sufletul meu cel bolnav de pacate.

Slava…

Cu lumina ta cea dumnezeiasca, intunericul inimii mele alunga-l departe, ceea ce esti buna, dandu-mi rauri de lacrimi, ca sa-mi spal intinaciunea pacatelor mele, cel care L-am intristat pe Preabunul Dumnezeu. Dar numai in tine imi gasesc mantuirea!

Si acum…

Viata mea, Stapana, de Dumnezeu Nascatoare, este plina de multe ispite, pricinuite de rautatile mele, dar izbaveste-ma de toate acestea, ca sa-ti slavesc cu credinta numele tau cel dumnezeiesc!

Apoi: Doamne miluieste (de 40 de ori) si rugaciunea aceasta:

O, Preasfanta Doamna, Fecioara Nascatoare de Dumnezeu, ceea ce esti mai presus de Heruvimi si de Serafimi si mai Sfanta decat toti Sfintii, la tine cad si cu osardie ma rog, aparatoarea mea preabinecuvantata, Stapana neamului omenesc, in pribegia noastra pamanteasca, care este cu multe necazuri si cu multe tulburari, nu ma lipsi de apararea ta si de acoperamantul tau cel stapanesc! Mantuieste-ma si ma apara, Stapana, de sagetile infocate ale vicleanului vrajmas al mantuirii noastre. Intareste vointa mea cea neputincioasa in lucrarea poruncilor lui Hristos, inmoaie inima mea cea impietrita cu iubirea de Dumnezeu si de aproapele meu. Daruieste-mi imima zdrobita si pocainta adevarata pentru ca, de intinaciunea pacatului curatindu-ma, sa pot aduce Creatorului roade bineplacute de fapte bune. Si sa ma invrednicesc de sfarsit crestinesc, cu pace si de raspuns bun la infricosata Judecata, la care nu cauta la fata omului! Asa, Doamna preamilostiva, in ceasul cumplit al mortii mele, sa ma aperi cu si mai multa putere, sa te grabesti sa vii in ajutorul meu, cel ce sunt fara de nici un ajutor si cu mana ta cea tare sa ma rapesti de sub stapanirea cumplitului stapanitor al lumii. Caci cu adevarat, mult poate rugaciunea ta inaintea Fetei Domnului si nimic nu este cu neputinta mijlocirii tale, numai de vei voi.

Drept aceea, privind cu umilinta la sfantul tau Chip si inchinandu-ma inaintea lui cu nadejde, ca si cum ai fi vie printre noi, unul pe altul si toata viata mea, dupa Dumnezeu, cu rugaciunea, tie o predau si te maresc cu Cel ce S-a nascut din tine, Mantuitorul si Domnul nostru Iisus Hristos, Caruia cu Tatal Cel fara de inceput si cu Preasfantul Duh, I se cuvine slava, cinstea si inchinaciunea, acum si pururea si in vecii vecilor. Amin!