Catisma 12

CATISMA A DOUASPREZECEA

PSALMUL 85

1. Pleaca, Doamna, urechea ta si auzi-ma. Intoarce Fata ta de Mama si miluieste-ma.
2. Lumina sfintei tale frumuseti veseleste sufletul meu, milele tale sunt mai bune decat mierea si fagurul, darul tau lumineaza mintea.
3. Izvorul bunatatii tale adapa pe cei insetati!
4. Vederea ingereasca a fetei tale ne abate de la pacat.
5. A te vedea, a te cunoaste si a ne inchina tie, este radacina fericitei nemuriri,
6. Iar a proslavi puterile tale este cale mantuirii.

PSALMUL 86
1. Temelia vietii duhovnicesti este sa-L iubim pe Domnul nostru Iisus Hristos din toata inima si din tot sufletul.
2. Sa iubim pe iubita Lui Maica, pe Preacurata pururea Fecioara Maria, care L-a nascut dupa trup,
3. S-o cinstim si sa i ne inchinam cu evlavie, ca este o prea slavita Imparateasa a cerului, mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita decat Serafimii.
4. Lucruri preaslavite se graiesc despre tine, o, Preasfanta Biserica si Rai cuvantator.
5. Cei ce nadajduiesc cu adevarat spre tine, vor dobandi toate comorile ceresti,
6. Iar cei ce nu te cheama in viata aceasta, se vor lipsi de viata cea vesnica si fericita.
7. O, Preamilostiva Stapana, te rugam, fa sa traim cu darul Sfantului Duh
8. Si preadulcele tau nume sa fie pururea in inimile noastre!

PSALMUL 87
1. Preasfanta Nascatoare de Dumnezeu si pururea Fecioara Marie, tu singura esti grabnica ajutatoare spre mantuirea mea.
2. Ziua si noaptea te chem pe tine, cauta spre necazul inimii mele si mangaie cu cercetarea ta cereasca duhul cel deznadajduit,
3. Ca s-au inmultit faradelegile in sufletul meu si nu este pace in oasele mele din pricina pacatelor mele,
4. Dar ma rog tie, Stapana preputernica, ajuta-mi sa stau impotriva voii mele celei rele si intareste inima mea in lupta cu poftele cele trupesti.

Slava… Si acum…

PSALMUL 88
1. Milele tale, Preasfanta Stapana, in veac le voi canta.
2. Cu untdelemnul indurarilor tale, inmoaie inima mea cea inasprita
3. Si cu mirul milei tale vindeca ranile mele cele pacatoase.
4. Ma rog tie, Stapana cerului si a pamantului, sa ma aperi cu fata vesela la sfarsitul meu si vederea ta cereasca sa veseleasca iesirea sufletului meu!
5. Izbaveste-ma, Stapana, de moarte naprasnica, pentru ca sa nu se bucure de mine vrajmasul sufletului meu!

Slava… Si acum…

PSALMUL 89
1. Stapana Doamna Fecioara, scapare ne-ai fost noua in toate necazurile noastre.
2. Si acum din cer trimiti darul tau peste toate cererile noastre cele bune.
3. Daca din pricina pacatelor noastre vei opri milele tale, ne vor napadi toate rautatile,
4. Ca nu avem alta statatoare inaintea lui Dumnezeu, afara de tine.
5. Mantuieste-ne, Stapana, mantuieste-ne, ca la tine nadajduim si in tine credem cu neindoire,
6. Ca nadejdea noastra niciodata nu va ramane de rusine.

PSALMUL 90
1. Cel ce traieste cu ajutorul Maicii Domnului, se va salaslui sub puternicul ei Acoperamant.
2. Potrivnicul vrajmas din iad nu-l va vatama si sageata lui cea zburatoare nu se va atinge de el.
3. Ca o Stapana preaputernica il va izbavi de latul vanatorului si cu aripile sale il va acoperi.
4. Strigati catre ea, toti cei ce sunteti in nevoile voastre si rana cea pierzatoare nu se va apropia de sufletele voastre, nici de trupurile voastre.
5. Caci ea va aduce pretutindeni mantuirea sa !...

Slava… Si acum…

DUPA CATISMA A DOUASPREZECEA

Sfinte Dumnezeule… Preasfanta Treime… Tatal nostru…

Apoi troparele gl. 4

Pe Maica Dumnezeului nostru o vom canta, ca prin ea bucurie s-a daruit lumii. Prin ea omenirea s-a dezlegat de blestem si noi ne-am izbavit de necazurile cele cumplite. 

Slava…

Doamne, pazeste-ti turma prin mijlocirea celei ce Te-a nascut pe Tine, pazeste turma pe care ai rascumparat-o cu cinstitul Tau Snage si pazeste-o nevatamata de navalirile vrajmasilor, ca sa preamarim, Indurate, Dumnezeiasca ta pogorare.

Si acum…

Intinandu-mi sufletul cu patimile, Preacurata Nascatoare de Dumnezeu, cu rugaciunile tale curateste-ma, caci tu esti focul cel curatitor al celor ce cu credinta se roaga tie.

Apoi: Doamne miluieste (de 40 de ori) si rugaciunea aceasta:

O. Preamilostiva Stapana, Imparateasa cereasca, Preasfanta Nascatoare de Dumnezeu! Cunosc toate pacatele mele si necuratiile inimii mele si cum as indrazni sa alerg la tine, eu, nevrednicul, si sa-ti aduc cererile mele? Dar cunosc si marea ta milostivire, precum si indurarile tale pe care pururea le reversi asupra neamului crestinesc. Tu dar, esti chezasia cea ajutatoare a pacatosilor, Tu cunosti, Preacurata Maica Fecioara, Nascatoare de Dumnezeu, necazul inimii mele si mahnirea sufletului meu! Cu osardie dar, te rog, toate necazurile mele care au venit peste mine, dupa buna si sfanta voie a Domnului nostru Iisus Hristos, intocmeste spre bine cele ale mele, cu judecatile care le stii! Dar, daca vreo rana s-a facut de catre vrajmasul sufletului meu, cu atotputernicul tau ajutor, zdrobeste viclenia lui si izbaveste sufletul meu de ademenirile lui necuvioase. Ca tie toate iti sunt cu putinta, ceea ce esti plina de mila si de bunatate, ca tu esti preaslavita in veci. Amin!